Josep Majoral: “Volem una mobilitat interna sostenible, ordenant el transport públic, i que s’acabi el vial de Sant Julià per facilitar la sortida dels vehicles”

El cap de llista de terceravia + Unió Laurediana + Independents per Sant Julià de Lòria, Josep Majoral, ha reclamat aquest dilluns una mobilitat interna més sostenible, amb una millora del transport públic, i l’acabament del vial de Sant Julià de Lòria.
En primer lloc, Majoral ha defensat “un transport públic eficient, net i amb més freqüència de pas”. El candidat lauredià ha criticat que “per anar de Sant Julià a Ordino hem de pagar dos bitllets, 1,85 euros cada vegada, perquè s’ha de fer transbordament. Cal un abonament per a tots els transports, i per aconseguir-lo hem d’arribar a un consens amb tots els actors: el privat, com els taxis, les companyies d’autobusos, que també són empreses privades que obtenen la llicència mitjançant un concurs públic, i els polítics.” El número 1 de la llista territorial laurediana ha subratllat que “l’objectiu és facilitar la vida a la ciutadania i que no pateixi ni per les tarifes ni pel servei.”

Per arribar a aquesta Andorra més neta i sostenible “cal reduir els vehicles de la xarxa viària, oferint més aparcament perquè el visitant hi deixi el cotxe i es pugui moure amb transport públic”, ha afegit Majoral. Quant al vial de Sant Julià, el candidat ha insistit que el seu “acabament és estrictament necessari, ja que hi ha vuit milions de visitants que entren per la parròquia i per sortir-ne tarden més de la Massana a la duana que de la duana a Barcelona, i això és inconcebible per a un país de turisme i serveis.”
Majoral, acompanyat de la número 2 de la llista, Carine Montaner, també ha puntualitzat la necessitat de les rotondes del Punt de Trobada i del carrer Isidre Valls, que es van demanar al Consell General durant l’última legislatura.

El candidat ha argumentat que fan falta “per endreçar el trànsit i per facilitar la vida als treballadors del Punt de Trobada, i la d’Isidre Valls per als veïns, ja que quan baixen d’Andorra la Vella han d’anar a girar al pont de Fontaneda i si hi ha trànsit tarden més de mitja hora.” Finalment, el cap de llista de terceravia + UL + I ha considerat que al Govern “li ha faltat valentia a l’hora de fer l’heliport”, ja que ha argumentat que “si és necessari i els estudis ho avalen s’ha de fer, perquè és el futur del país, i governar no sempre és popular.”

Aquí podeu, també, escoltar els àudios: