Terceravia, al costat de la seguretat viària, la salut pública, la recerca i la innovació

El grup parlamentari Terceravia ha votat a favor, a la sessió d’aquest dijous del Consell General, de la presa en consideració de la Proposició de llei de seguretat privada. “El text és un complement important per a la seguretat pública”, ha indicat Joan Carles Camp, conseller general.

Durant la sessió el grup parlamentari també va prendre en consideració la Proposició de llei de modificació de la Llei 9/2003, del 12 de juny del Patrimoni Cultural d’Andorra. “S’han tardat més de 10 anys en arribar a la conclusió que la Llei actual no és satisfactòria. Cal buscar acords amb totes les parts, principalment amb els Comuns. Nosaltres volem treballar per fer-ho possible amb un nou text”, ha explicat Oliver Alis, conseller general.

D’altra banda, els consellers generals de Terceravia s’han abstingut en la votació de l’esmena a la totalitat amb text alternatiu presentada pel Grup Parlamentari Socialdemòcrata, al Projecte de llei de creació de la Fundació Privada del Sector Públic Andorra Recerca i Innovació i han votat a favor a aquest mateix projecte. Joan Carles Camp ha recordat durant el seu discurs els consellers generals de 1976, amb la creació de l’Institut d’Estudis Andorrans: “Van ser pioners, nosaltres seguim les seves passes. Vull agrair la tasca de l’IEA i afegir que s’ha guanyat el respecte de tot el país”.

Finalment, el grup parlamentari ha votat a favor de la Proposta d’acord de mesures d’eliminació i prevenció de l’amiant, la qual el conseller general Oliver Alis l’ha definit com “un èxit i fruit del treball i esforç de tots els grups parlamentaris” i del Projecte de llei del Codi de la circulació, en el qual Terceravia ha aportat millores com l’assegurança obligatòria per als patinets elèctrics, la possibilitat que els menors de 10 anys puguin circular en bicicleta per la vorera, acompanyats d’un adult, facilitar la feina dels repartidors de mercaderies, esgraonar les sancions pel límit de velocitat i afegir una nova franja de sancions de 24 euros per als primers 10 quilòmetres per hora superats.